Thursday, August 29, 2013

Selamat Hari Raya..

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya...Masih leh bagi ucapan raya lagi..Masih leh bertandang untuk beraya lagi..Masih boleh makan kuih raya lagi..Masih boleh dengar lagu raya..Hari ni kan hari raya..Walaupon dah hari raya ke-22..Hehe..

Aduhai, mood malas untuk mengupdate blog makin berada ditahap kronik. Idea tu ada, tapi kalau kemalasan melanda, maka idea tu terbang pergi begitu sahaja. Takpela, bukan ada pembaca pon, ramai silent reader je..(eceh, konon nye).

Kali ni nak cerita la pasal pengalaman beraya sebagai isteri kan. Tahun pertama gitu. Of course la excited lebih.Seperti yang dipersetujui, hari raya pertama adalah di rumah mertua. alaa, bukan jauh sangat pon jarak rumah aku dengan rumah mertua, so tak kisah la kan..Kitaorang balik kampung sehari sebelum raya, so berbuka last day ramadhan tu di rumah mertua..Malamnya balik rumah aku jap untuk melepak dan berborak-borak..Lagipun baju raya kitaorang ada kat umah mak aku lagi..Then malam tu, tidur la kat umah mertua. Tapi malam tu mood aku cam sedey2 gak, sebab first time beraya bukan dengan family sendiri kan..Hubby risau tengok aku, terus dia pujuk2..

Hubby : Esok bangun awal, abang gi sembahyang raya kat kampung sayang ye. Pastu abang drop by sayang kat umah mak. Nanti lepas habis sembahyang raya, dah salam-salam semua, baru kita pergi beraya dengan family abang ye..

Aku : (Angguk2 kepala sambil senyum ^_______^) Yeyyyy!!!

So, esok pagi nye dapat la aku berkumpul dengan family aku gak..Hehe...Pastu ikut beraya belah family hubby lak. Adil kan? Alhamdulillah, rumah dekat-dekat, walaupon tak dekat sangat, dapat beraya di kedua-dua tempat..Hari raya kedua, kitaorang beraya belah family aku lak..Berziarah ke rumah saudara-mara belah mak di Pontian. Hari raya ketiga beraya sebelah family hubby lagi..Dan begitu lah seterusnya..Bergilir-gilir..Kadang-kadang sampai ke malam beraya.Letih memang letih, tapi bukan selalu..Setahun sekali je kan..

Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar..Raya kali ini cukup bermakna..Kerana apa ye? Jeng jeng jeng..Nantikan episod seterusnya..Aiceh! ;)

No comments:

Post a Comment

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers