Saturday, October 2, 2010

Bahagia Itu Bukan Milikku

Hohhhh...putus cinta? Ollolooo...Oke, mesti ada je dari kalangan korang yang pernah putus cinta kan or maybe cinta tak kesampaian kan. Sebelum bertemu dengan cinta sejati, mesti banyak gak ranjau, onak dan duri yang ditempuhi kan. Hati tercedera, perasaan tercalar usah dicerita. Apatah lagi jika keadaan tak memihak pada korang kan. Rase macam kebahagiaan yang dikecapi direntap camtu je. Ouchhh! Sila lah bersedey...Coz macam tak normal la plak bila putus cinta nak epi2 kan? ehehe..Lain la kalau korang memang dah tak sayang langsung kat si dia. Hehehe..Taaapiiii...tak perlu la nak bersedey lama-lama..Meratap merayu bagai nak kiamat dunia. Don't...don't...Bazir air mata jek... Hidup mesti diteruskan!


Pe yang korang kena buat ialah korang kena redha. Apa itu redha? Means, terima lah semua itu sebagai ketentuanNya..Kalau dah memang dia bukan dicipta untuk kau, Allah pasti menjanjikan yang lebih baik untuk kau. Allah tak pernah mungkir janji, tapi kita ni je yang selalu lupa padaNya..MasyaAllah...Tenangkan lah jiwamu, pujuk lah hatimu..Terima kenyataan bahawa kebahagiaan yang diangan-angankan itu bukan milikmu! Andai diri ini tak dapat mengecapi bahagia, biarlah kebahagiaan itu menjadi milik orang lain yang lebih berhak dan mungkin itu adalah yang terbaik! Boleh jadi itu bukan bahagian kau, tapi bahagian orang lain..Bahagian kau? Sabar...Pasti ada! So, terima lah dengan hati yang redha...At least, melihat orang yang disayangi bahagia, adalah sesuatu yang sepatutnya kau perlu bersyukur..=)



“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.”
(Al-Baqarah: 216)


Wang ringgit boleh menjanjikan segala-galanya...Tapi kebahagiaan tak boleh dibeli dengan wang ringgit...Paras rupa yang menawan, mampu membuat hati tertawan...Tapi paras rupa juga tak menjanjikan kebahagiaan. Kalau tak kenapa kita leh tengok artis2 yang cantik molek, tapi hubungan yang dibina tak bertahan lama? Kebahagiaan itu lahirnya dari hati yang tulus. Merasa puas dengan apa yang dikecapi. Biar hidup tak mewah, tak kaya, tapi dilimpahi bahagia..Percayalah, setiap orang berhak mengecapi bahagia..Just lambat atau cepat je.



Inilah aku..
yang pernah merasakan bahagia dengan kehadiranmu…
yang begitu mengharapkan sebuah kebahagiaan….
Sehingga aku lupa dengan takdirku…..

Ye, aku selalu mengingatmu
Aku selalu merindukan kamu…..
Tahukah kamu…., rasa itu begitu dalam kupendam…
Hingga akhir hayatku

Meski kutitip hatiku untukmu…
Meskipun kebahagiaan itu bukanlah milikku….
Meskipun aku bukan yang terbaik buatmu…
Karna cinta ini adalah akhir hidupku….
Ku redha dengan ketentuanNya....






;) menangis dalam senyuman.



4 comments:

  1. mungkin itu ujian Allah utk kite.. insyaallah akan ada pasangan lbh baik utk kite in the future, who knows...kan? :D

    ReplyDelete
  2. bercinta biar berpada...dan beringat bahawa semua milik kita bukan hak kita..

    ReplyDelete
  3. h A n Y S: yer, betullll

    Nur Hawa Mohd Zin: a'ah..kena selalu beringat..^_^

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers