Thursday, December 23, 2010

Lagi 8 Hari.

lagi 7 hari..eh, lagi 8 hari...
2011 bakal tiba meninggalkan tahun 2010 yang penuh dengan pelbagai cerita. Apakah persiapan aku untuk menyambut tahun baru? Mungkin kah baju baru? Kerja baru? Azam baru? Uhuhuu...Ntah, takde feel pape pon. Even umur juga bakal meningkat lagi setahun, menjangkau angka 25. Bukan muda lagi ye. dan bukan masa untuk main2 lagi...


Tapi aku takut menghadapi masa depan..Aku selesa dengan pe yang ada sekarang. So, aku taknak fikir pe jadi waktu akan datang. Tapi aku takleh camtu. Aku sedar hidup mesti diteruskan, tapi aku tak mampu membayangkan apa yang aku ada sekarang akan hilang or direntap begitu saje. Aku nak fikir yang positif2 je.. Aku hanya biarkan hari demi hari berlalu, jalani hidup macam biasa. Aku taknak serabutkan fikiran dengan fikir yang bukan2. aku takut bila aku wat azam, bila aku pasang angan2, tapi tak tercapai..Then, tu hanya wat hati aku kecewa teramat. Teringin beli ferrari, tapi kete sorong pon tak terbeli..Ohh, tu dah melampau-lampau la plakk..Adalah lebih baik aku terima je pe berlaku and tak payah berangan lebih2. Yang lepas, biarlah lepas. Tak boleh ulang or ubah pape pon..Kena focus pada yang bakal tiba nih. Chaiyok!


Selalunya, menjelang tahun baru aku akan catat pe azam aku. Then, bila hujung tahun, aku semak balik, adakah sudah tercapai segala azam and planning tersebut. Kalau ye, alhamdulillah..Kalau tidak, mungkin takde rezeki.


2010 memberi pelbagai peristiwa pahit manis buat aku..Pengalaman berharga yang aku takkan lupa sampai mati. Rase kejap je masa berlalu. Syukur pada Tuhan, banyak peristiwa gembira yang aku alami dan diberi kesempatan untuk merasai kesemuanya. Jujurnya, aku merasa amat bahagia dengan pe yang aku ada. Banyak perkara yang aku teringin sangat nak buat, hampir kesemuanya tercapai..Suke sangatt2..Alhamdulillah..terima kasih. Hampir kesemuanya terlaksana..Setiap saat yang berlalu, setiap peristiwa yang aku alami sepanjang tahun nie, terakam kemas dlm minda and blog..Terima kasih 2010.



2 comments:

  1. tinggal beberapa ari jek lagi kan 2010 akan melabuhkan tirai.
    semoga tahun mendatang kta diberikan nafas utk hidup lagi di bumi ini dan diberikan kesempatan utk beribadah kepadaNYA

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

Followers