Wednesday, January 25, 2012

Berkongsi Mengeratkan Lagi Kasih Sayang

Amboi tajuk...Macam nak bagi tips hape je kan? Hehee..


Umum dah tau, kalau masih skola, kerajaan bagi sorang RM100 kan? Kalau belajar lagi kat universiti or mana2 institusi, kerajaan bagi baucer buku RM200 setiap seorang untuk dibelanjakan di kedai2 buku terpilih. Terima kasih ya Allah atas kurniaan Mu..So, aku ada 2 orang adik masih study, total adalah RM400..Tapi sorang lagi adik aku dah balik ke perak untuk meneruskan pengajian, tak dapatlah nak menumpang rezeki dia. Kikiki..Nevermine, adik yang bongsu ada lagi. Alang2 aku balik kampung nie, gerenti dia ajak akak dia keluar teman jalan2. Hehehee..



Lokasi yang dituju adalah kedai Popular. Hamboiii..Ramai sungguh umat manusia dalam ni macam takde hari lain je nak beli buku. Oh, lupa lak hari nie hari cuti. Patut la penuh je shopping complex kan.


Adik : Kak, amik la pape cukupkan 50..eh, 20..wat adiah besday.hehe
Aku : Alaa...20 leh beli pe je? Tak cukupp..(Sangat tak bersyukurkan aku ;p )
Adik : Ye lahh..Amik je la dulu.


Jalan..jalann..pusing..pusing...aku amik, aku letak balik..Aku amik barang lain, letak balik. Sebab asyik terjumpa je benda lain lagi menarik. Nak amik novel english, tapi teringat kat umah ada 4 buah novel aku tak habis baca lagi..So, tak jadi la nak amik balik. Nampak lak kamus "belajar bahasa jepun dalam 30 hari" wahhh...menarik!! Tapi teringat lagi kamus jepun yang aku penah download, tak gak aku terer2...Hihii..



Haduii...nak amik pe nih? Last2 aku capai je la pe aku nampak. A4 paper (leh guna untuk guest book "ahem" nanti..kikikii..), note pad, creep paper dan pape je lah..Tak sampai pon RM20. Tadi tamak sangat kan kata tak cukup. Pastu menjajau cari adik aku, jumpa dia, terus letak barang2 yang aku dah amik dalam basket dia. Hehehee..


Aku : Dik, cepat lah gi bayo..dah beratur panjang kat kaunter tu.
Adik : Ala, jap lagi la..taktau nak beli pe lagi nih..


Dah lebih 2 jam tunggu, tak gak gi bayo..masih mundar-mandir dalam tu. Last2 aku suruh je adik aku gi beratur. Nak beratur pon punya la ramai orang..Sampai kat kaunter, pas kira2, RM160++ Ahh..rugi lak nak pakai baucer 200 kan. So adik aku guna 150 je, balance bayo guna cash. Takpela dik, expired bulan Mac kan. Next time la gi shopping balance 50 tu..Hehee..Taaapiii, memang puas ati oh, dapat beli banyak banyak banyak barang sampai taktau nak beli apa kot? Time aku dulu takde pon. Takpela, rezeki dapat kat adik aku kan. Alhamdulillah..



Abang aku pon sempat gak sambar buku. Dah alang-alang kan. Ala, murah je pon, RM15. Tapi memang berbaloi-baloi la beli buku ni..Kalau dengar ceramah dia aku tak bape paham coz pure slang ganu kan. Kalau buku ni, memang standard bahasa malaysia lah. Pas dapat buku ni, memang sepanjang jalan aku duk membaca je, time makan, time ada masa terluang, dalam kete..Masa balik umah tu dah maghrib dah, duk dalam kete gelap kan..Aku pasang lampu kat handphone sebab nak membaca buku nih. Alhamdulillah, sebelum sampai umah dah habis baca dah! Besstttt..~



Buku ni banyak berkisar tentang permasalahan semasa.


Haa...yang ni lak..Kadang2 ada bakal pengantin bingung nak beli cincin apa untuk lelaki kan? Silver ke? emas konfem tak bleh..Tapi ada gak yang beli cincin suasa. Aku memang tak minat la tengok lelaki pakai cincin. Nasib baik en.tunang pon tak suke, rimas kata nya. Cer tengok pe hukumnya?


Itu saja..Nak tau lebih lanjut, gi beli sendiri. ^_^



Ohhh...terima kasih untuk cik adik yang sudi berkongsi baucer tu. Semoga kasih sayang kita bertambah-tambah erat...Heee...;D

2 comments:

  1. wah bestnya dapat tumpang sekaki.
    aku rasa balik nanti nak pow adik aku juga lah.tapi nak wat beli novel.hehehee

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers