Friday, January 20, 2012

Kelmarin Adalah Besday Saya

Bantai je la tajuk nak bubuh gitu..


Actually entry ni mula2 nak buat la tajuk "hari ni hari lahir saye" then tak sempat nak update blog time tu, tukar ke esok nye "semalam adalah besday saye" tak gak ter post entry...So, memandangkan dah 3 hari berlalu, jadi lah tajuk gitu...


Tahun ni besday paling simple, takde kek, takde celebrate bagai, takde kumpul ramai2, takde baling2 telur ke tepung ke, budu ke..(aku dah merasa semua tu) alhamdulillah, selamatttttt..;) Memandangkan besday aku dan en.tunang beza 10 hari je, maka time besday dia hari tu dah puas makan kek, beberapa hari selepas tu, salah sorang ofis mate pon belanja makan kek. So, cukup lah..Gemok nanti makan kek banyak2.Hehee..



Sehari sebelum tu dah sambut besday dengan en.tunang, maklumlah dia bz dengan keje je, waktu free pon tak tentu, kadang tengah kuar berjumpa pon, dia kena on call. Tapi dia tak penah merungut penat, walau pon keje tanpa rehat yang cukup. Eh, tetiba cite pasal dia plak kan..Malu aii..



Di kesempatan nie, aku nak ucap terima kasih banyak2 buat kawan2, saudara-mara dan sesiapa yang mengenali diri ini yang sudi mengingati hari lahir aku dan memberi ucapan. Zaman skang orang ingat besday pon dengan bantuan kalendar kat fesbuk..ye dak?? Tapi masih ada gak yang wish guna email, skype, ym, sms, call, twitter dan wish direct je...hehe...thank u sangat2..eh, aku lom bagitau eh aku ada twitter? haa..sudi2 kan lah add @ladydyot. hehe..Terima kasih gak yang sudi bagi hadiah dan kad...So comel la korang.


Selalunya bila tiba besday..2 perkara utama yang aku akan ingat iaitu umur yang makin meningkat, tapi amalan masih kurang. Uhuuu..Then, kesusahan ibu aku untuk menjaga dan membesarkan aku..Terima kasih banyak2 mak, jasamu tak terbalas oleh ku..Muahhh..cayang mak. Bila tibe besday ada 3 orang utama yang selalu aku nanti2 kan untuk call aku iaitu mak, abah dan yang teristimewa di hati..Aicehh~ Tiap2 tahun bila tibe besday, mak n abah akan call hp aku and nyanyi lagu besday..Kadang2 derang call asing2, kadang2 derang nyanyi berduet..Allah selamatkan kamu....Allah selamatkan kamuuu..sampai habis..wahhhh...soo suweettt~ ;D


Ok, lagu kat bawah ni khas untuk mak, walau pon mak tak baca blog aku.
Ikhlas dari hati;


Seorang Wanita
Bermahkota Ibu
Menggenggam Jari-Jari Kecil
Ikatan Ini Tidak Kan Terurai
Kerna Tautan Ini
Tautan Darah dan Akidah
Dan Rahmat Dari Allah

Kini Ibu
Peganglah Tanganku Ini
Biar Kubawa
Ibu Menjelajah
Hasil Titik Peluhmu
Biar Kubawa
Kealam Ku
Hasil Ukiranmu
Selama Ini

Dodoianmu Ibu
Membina Benteng Pemisah
Antara Yang Hak Dan Yang Batil
Membakar Semangat Perjuangan
Mengait Kasih Pada Junjungan Tercinta
Tersujud Lemah
Mengabdi Diri
Kepada Yang Esa

Jika Belum Pernah
Kau Dengar Ucapan Terima Kasihku
Ketahuilah Doaku Ini
Moga Tuhan Menyayangimu
Sepertimana Kau Mengasihiku
Dari Dulu Hingga Kini
Untuk Selama-Lamanya



No comments:

Post a Comment

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers