Wednesday, February 29, 2012

Susu

Sape suke minum susu, angkat tangan!


Ada ke yang angkat tangan?


Ok, bercerita pasal minum susu nie, aku memang suka minum susu segar coz rasanya yang sedap dan creamy apatah lagi time sejuk. Slurrppp..Yummehh~ Lepas makan nasi pon aku bleh minum susu. Ada sesetengah orang, rasa muak kan? Dah bermacam-macam jenis susu aku beli dan rasa..dulu paling kurang pon 3 kotak besar susu mesti aku minum untuk seminggu. Memang kena sentiasa ada stok. Tapi kann...Sejak akhir-akhir ni harga semua barang dah naik termasuklah harga susu. Kalau sebelum ni aku suke minum susu Dutch Lady Full Cream, harga dia RM4.30 je kat Giant. Tapi sekarang harga susu tu RM5.25. Huhu..Kalau beli kat Speedmart dapat la murah cket, RM4.99. Beli kat jusco RM5.50 kot. Tapi still rasa mahal kalau benda tu ko beli tiap2 minggu..

dulu aku pernah try beli susu bancuh cam Anelene. Rasanya memang sedap, tapi harga agak mahal dan menjadi kemalasan lak bila tiap kali nak minum susu kena masak air and bancuh..Aku dah la suka minum susu sejuk. Nak beli anelene yang kotak tu mahal lak. Tu pon kotak kecik je. Susu HL tak bape nak masyuk coz rasanya manis. susu nespray harganya murah sikit RM4.65 je tapi tak sedap dan susu nya agak cair..



Orang cakap minum susu leh gemuk eh? tapi dari dulu aku minum sampai sekarang tak gemuk2 gak pon..=_= Susu nie penting untuk jaga kesihatan tulang tau. Lagi-lagi perempuan kan. Tulang cepat rapuh. Takmo la nanti umur aku baru 30 an tapi naik tangga ofis tingkat 3 dah tak larat..Pastu umur 50, jalan dah terbongkok-bongkok..Adoyai~ Takpela, demi menjaga kesihatan, aku kekalkan minum Susu Dutch Lady Full Cream, tapi limit seminggu 1-2 kotak je. Something is better than nothing ;) Jimattt..


8 comments:

  1. aku pulak xsuka susu.blh telan susu cair tapi susu tepung memang xleh masuk tekak

    ReplyDelete
  2. tak suka susu. susu adam pun tak suka jugak walau pun soot kata best

    ReplyDelete
  3. HI.. seorang blogwalking yang suka minum susu juga.. Nak tukar2 blog?... see u k...

    ReplyDelete
  4. same suke minum susu,,, nnt try la minum susu kambing fresh sye nnt lau da ternak kambing satu ari nanti,,,hahaha

    insyaAllah...

    ReplyDelete
  5. edura : ooo..kalau tak suke susu, minum yg perisa coklat.hehe

    asfaliza : susu baby lag la lemak berkrim.hehe

    Julie M Gumpil : hai..;)

    muezz@blaz : susu kambing yang Hai O dulu akak suke minum gak..Tapi tu la, mahal..pastu kena bancuh lak.hehe

    ReplyDelete
  6. i love susu..sedappppp..lagi2 yg full creamm..dutch lady..yummy!!!

    ReplyDelete
  7. jom join GA akak. http://asfaliza.blogspot.com/2012/03/giveaway-28.html

    ReplyDelete
  8. kalau kira kira sebulan spend utk susu aje dh beratus..

    http://jalanabadi172784.blogspot.com/2015/08/tak-suka-minum-susu-tapi-takut-tulang.html

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers