Wednesday, August 3, 2011

Oh, Tepung Pelita!


Di mana kah kau..
Di mana...
Puas aku cari..
Tak juga berjumpa...


Ok, misi bila tiba nya bulan puasa adalah mencari kuih tepung pelita. Kuih nie jarang-jarang ada pada hari biasa, tapi bila tiba bulan puasa, melambak-lambak orang jual..My feveret u know! So 1st ramadhan, aku gi bazar ramadhan yang dekat ngan area rumah, tapi pusing..pusing...tak gak jumpa kuih tu. Lagi pun bazar kat situ kecik je. Takpela, aku beli je kuih lopes. huhu..


Esoknya, misi disambung lagi. Kali nie aku gi bazar ramadhan yang jauh cket..Bazar nie memang besar and ramai sungguh pengunjung...Berpusu-pusu orang datang nak beli juadah berbuka. Gigih aku jenguk tiap kedai dari hujung ke hujung..Sampai pertengahan kedai, adalah jumpa kedai yang jual kuih tu, tapi tinggal sebiji je..Takpela, kot jalan lagi ada kedai lain jual..Udahnya sampai ke hujung bazar pon tak jumpa gak..Patah balik kedai tadi, kuih yang tinggal sebiji tu pon dah ada orang beli..! Uhuhu..takde rezeki..


Hari ni sambung misi lagi..Kalau tak berjaya gak, jalankan misi kedua. Bikin sendiri la kuih tu..hahaa..Tak tau resipi? Google sudah..cam tak biasa kan..tapi risau je tak jadi. Bukan sume orang reti buat kuih tepung pelita yang sedap..Ada yang terlembik lah, ada yang termanis lah..uhuhu..




3 comments:

  1. owh..ko mencari kuih nie rupanya.
    nsb baik aku xsuka sangat.
    hehehehe.selamat meneruskan misi pencarian dan semoga dptlah makan yek.kan terbayang2 saje

    ReplyDelete
  2. serius ayie suka kuih nie..sedap kot lagi2 kalo lemak.perghhh

    ReplyDelete
  3. kuih feveret gak ni...
    satu family suka,klu buka kat umah,mesti ade..

    cume bile buka kat umah sewa,x dpt mrase lagi tepung pelita ni...

    arwah opah pandai wat kuih ni,x terlalu manis n x terlalu tawar..org ckp manis2 buah la :)

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

Followers