Friday, June 14, 2013

Laluan Kontra ke Putrajaya

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..Berbulan-bulan meredah jalan jem untuk pergi dan balik ke tempat kerja, kini dah jumpa solution untuk atasinya. Untuk jalan balik ke rumah dari tempat kerja, aku sanggup lalu highway PLUS walaupon ada satu exit je. Tol pon cuma tambah 40sen. So dapatla skip jem dari MARDI hingga ke Sg.Ramal...Sebelum ni kul 7 lebih selalunya baru smpai rumah. Sekarang kul 6.30 pon dah sampai rumah...Syukurrrr...Untuk pergi ke tempat kerja lak, jika kebiasaannya, aku akan lalu highway Kajang Silk untuk ke tempat kerja di Seri Kembangan. Maka panorama jalan jem adalah biasa bagi aku.


Camni lah rupanya..Jalan terkedek-kedek. Kalau drive kereta manual, lagi la terasa azabnya..Tapi lama-lama dah terer kan, aku bawa breakfast atau snack siap-siap dari rumah. Bila tersangkut dalam jem camni, sambil layan radio Era.fm, tangan lak pegang makanan and mulut mengunyah. Tanpa pegang stereng, slumber je control kaki untuk tekan pedal minyak dan clutch..Heheee..

Tapi baru-baru ni, LLM umumkan yang diorang akan wujudkan laluan kontra ke putrajaya. Means, lorong menghala ke Putrajaya ada 4, dan ke Kajang menjadi 2...Weeehooo! 



First day tu aku tak ikut laluan kontra, coz isau kang tetibe keluar kat mana-mana ntah. Tapi sumpah menyesal coz jalan jem gileee..So esoknye aku ikut laluan kontra, adalah sangat mendamaikan coz perjalanan smooth je. Alhamdulillahh~


Tapi ikut laluan ni, takleh la ko nak potong-memotong coz ada satu laluan je kan. Tapi ok lah coz dah tak jem. Hehee..Makanya sekarang tak sampai 30 minit pon dah boleh sampai ke opis. Makin lambat la aku keluar dari rumah! Opss~

No comments:

Post a Comment

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers