Wednesday, December 28, 2011

Camne Leh Jatuh Cinta Dengan Kawan Baik Sendiri?


Jatuh Cinta Dengan Kawan Baik Kita Sendiri?



Assalamualaikum..


Kadang-kadang kawan baik kita sendiri boleh jadi boyfriend atau girlfriend kita. Mungkin juga pasangan hidup kita.. Suami or isteri kita..Kalau dah jodoh tak kemana kan? Dengan kata lain, kita jatuh cinta dengan kawan baik sendiri..Kenapa?


Sebab kawan baik kita dah kenal kita macam mana dan faham kita luar dan dalam. Contohnya macam nie. Kau tengah marah dan kawan kau boleh cool downkan kau dalam keadaan emosi kau tak stabil sebab die tahu macam mana nak pujuk kau. Kadang2 kau tak cerita pape lagi pon, tapi dia dah leh agak something goes wrong somewhere..Haaa..hebat tak?


Sebab kawan baik kita adalah orang yang paling kita selesa nak bergaul. Contohnya, kau boleh gelak sesuka hati depan die, berjoget bila karaoke dan nyanyi sesuka hati kau biarpun kau tahu suara kau bukanlah sedap mana pun! Kalau dia nak kutuk pon kau tak pernah terasa hati..Kau pon kadang2 ada kutuk dia gak..Haha :D


Sebab kawan baik kita adalah orang yang paling kita tak malu and tak payah nak kontrol2. Contohnya, kau boleh je keluar dengan tak payah pakai pape mekap or berhias bagai. Natural je. Kalau kawan baik tu dah kenal kau lagi zaman sekolah, lagi la dia tak penah kisah coz dia dah tau camne comot kau time skolah. Hahaa..


Sebab kawan baik kita tahu apa yang kita suka dan tak suka. Contohnya, kau suka tengok movie Harry Potter. Dan kawan baik kau yang berlainan jantina tu sanggup download kan cerita Harry Potter demi kau dan bagi kau pendrive dengan penuh movie yang kau suka.


Sebab kawan baik kita tahu apa yang kita takut. Contohnya kau takut kucing. Kawan kau yang tu sanggup bawak dan alihkan perhatian kucing tu lari dari kau sebab dia tak nak kau menjerit-jerit "arhh kucing! kucing!"


Sebab kawan baik kita sanggup tolong kita dengan apa sahaja yang lebih macam bersifat peribadi. Contohnya kau ada hal penting nak pergi sesuatu tempat ni, tapi takde transport lak. Dia la sanggup datang jemput kat umah kau walau pun time tu dia tengah kerja! "Weyh, meh aku hantarkan"


Sebab kawan baik kita adalah seorang akan selalu buat kita gelak dan gembira. Contohnya dia akan cakap benda-benda yang merapu dan merepek dan kita akan gelak sepuas-puasnya walaupun kita tahu benda tu sangat sangatlah mengarut dan tak logik.


Sebab kawan baik kita adalah seorang yang prihatin dengan kau. Contohnya kau tak ada makanan atau tak sihat ke, dan kawan kau yang berlainan jantina tu tahu. So dengan tanpa pengetahuan kau, dia akan belikan makanan kat kau dan tak lama lepas tu text kau "Weyh turun cepat. Aku da belikan makanan dekat kau"


Dan...


Sebab kawan baik kita tahu isi hati kita... Contohnya kalau kau tengah down dan rasa malu tapi tak ada siapa tahu, kawan kau sorang je yang berlainan jantina akan datang dan tanya"kau ok tak?" Dia la sanggup bagi pinjam bahu, pinjam telinga dan sebagainya untuk comfortkan kita. Kita pon tak segan2 nak luah masalah kat dia sebab time dia ada masalah pon dia citer kat kita gak. Time kau rase down gile dan takde tempat pon kau nak luah or nak cerita, hanya nama dia je yang terlintas dalam benak fikiran kau..iaitu kawan baik kau. Time tu lah kau akan terfikir, kalau dia sanggup bersusah senang dengan kau, walau kau tak pernah menjanjikan apa-apa, dan di saat kau takde pape..mungkin dia juga lah yang sanggup terima kau seadanya sampai bila-bila.


So tak mustahil lah kan kalau ada kawan-kawan aku yang jatuh cinta dengan kawan sendiri kan? :) Macamana dengan korang? Ada yang sama macam aku bagitahu ni atau korang punya versi lain? Meh meh kongsi! :D


p/s : Based on the true story :)

Credit to: mysara



3 comments:

  1. tapi kawan baik tu la yg selalu bergadoh bagai dengan kita..tp gadoh x lama la..eh betol ka?..
    xoxo ^^

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

Followers