Wednesday, December 28, 2011

Lagi 3 Hari...


lagi 1 hari..eh, lagi 3 hari...
2012 bakal tiba meninggalkan tahun 2011 yang penuh dengan pelbagai cerita. Apakah persiapan aku untuk menyambut tahun baru? Mungkin kah baju baru? Kerja baru? Azam baru? Uhuhuu...Ntah, takde feel pape pon. Even umur juga bakal meningkat lagi setahun, menjangkau angka tettttt. Ehem! Bukan muda lagi ye...


Kadangkala bila fikir, macam takut nak menghadapi masa depan..Aku selesa dengan pe yang ada sekarang. So, aku taknak fikir pe jadi waktu akan datang. Buleh gitu?? Hehee..Aku sedar hidup mesti diteruskan, tapi aku tak mampu membayangkan apa yang aku ada sekarang akan hilang or direntap begitu saje. Aku nak fikir yang positif2 je.. Aku hanya biarkan hari demi hari berlalu, jalani hidup macam biasa. Aku taknak serabutkan fikiran dengan fikir yang bukan2. aku takut bila aku wat azam, bila aku pasang angan2, tapi tak tercapai..Then, tu hanya wat hati aku kecewa teramat. Camtu, lebih baik aku terima je pe berlaku and tak payah berangan lebih2. Aishh..takleh gitu kan? Dah wat azam, kena usaha untuk capai, selebihnya bertawakal pada Allah.


Selalunya, menjelang tahun baru aku akan catat pe azam aku. Then, bila hujung tahun, aku semak balik, adakah sudah tercapai segala azam and planning tersebut. Kalau ye, alhamdulillah..Kalau tidak, mungkin takde rezeki. Mungkin yang lebih baik menanti.


2011 memberi pelbagai peristiwa pahit manis buat aku..Pahit sepahitnya...Berganti dengan manis semanisnya..;) Itulah hikmah bersabar..Pengalaman berharga yang aku takkan lupa sampai mati. Belajar dari pengalaman. Rase kejap je masa berlalu. Syukur pada Tuhan, banyak peristiwa gembira yang aku alami dan diberi kesempatan untuk merasai kesemuanya. Jujurnya, aku merasa amat bahagia dengan pe yang aku ada sekarang. Banyak perkara yang aku teringin sangat nak buat, hampir kesemuanya tercapai..Alhamdulillah..terima kasih. Semuanya terlaksana..Setiap saat yang berlalu, setiap peristiwa yang aku alami sepanjang tahun nie, terakam kemas dlm minda and blog pribadi aku..Terima kasih ya Allah. Sama-sama lah kita berdoa moga thun 2012 yang akan tiba memberi kita lebih sinar bahagia dan beroleh keberkatan dari Nya..Aminn~



1 comment:

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers