Thursday, November 22, 2012

9 Days To Go...

ye..
9 hari lagi..
Bakal bertukar status "Puan".
dup dap dup dap..
eh, takdela..
cool je ;)

Sepatutnya aku nak wat entry ni semalam, 10 days to go..Tapi tak berkesempatan lak kan. So aku wat hari ni jadi lah 9 days to go. Kejap je, pejam celik pajam celik..minggu depan dah majlis nye..yeay..Perasaan sekarang?

Of course la excited!! Korang yang dah berkahwin mesti pernah rasa camni gak kan? Hehee..Berdeba tu takde lagi. Kot dah time nak akad nikah nanti baru timbul rasa berdebar tu. Hehee..Ada risau cket2 coz selagi lom settle majlis, selagi tu la ada benda tak done lagi kan. Kelmarin aku baru siapkan Guest Book untuk aku dan bakal adik ipar aku. Majlis kitaorang kan sekali, so aku wat kan sekali. Nanti la next2 entry aku wat entry pasal preparation kahwin and DIY tu...Bila dah dekat majlis ni, tiap minggu la balik kampung wat apa yang patut. Door gift untuk tetamu pon DIY gak. Bagi kepek pisang home made. Hehe..Rasa lah air tangan pengantin nanti ye. Tapi pengantin tolong pack2 je, tak menggoreng. Hehee..Tapi jenuh gak bila kena pack sampai beribu..Lom lagi gift sampingan yang lain.

Weekend ni baru nak gi fitting baju. Aku memang takde masalah. Maintain je. Eceh. ;p Takut en.tunang je tak muat coz tengok dia hepi memanjang, badan pon cam dah bam2 cket walaupon hari2 exercise. hehe..Pastu baru nak gi cari baju untuk outdoor coz sebelum ni kan aku dah pilih gaun putih kembang cam ala-ala princess tu, tapi mak ayah aku tak berkenan, dah la takde kemelayuan, pastu cam kristian plak kan. Tapi aku tetap nak en.tunang pakai kot. Hehee..Segak gitu. Harap ada la baju yang sesuai nanti..Aku tak kisah pakai baju pape pon.

Barang-barang aku pon dah pindah cket-cket ke rumah en.tunang. Nasib la rumah tak jauh sangat dari tempat aku kerja and tinggal sekarang ni. So bila ada masa, aku bagi dia amik barang2 aku pindah rumah dia. Mana yang dah tak perlu, buang je atau pon sedekah kat umah sekarang. Rumah en.tunang dah lengkap ngan perabot and barang eletrik yang asas. Masuk cuci kaki je lah nanti. So, washing machine tu aku nak bawa balik kampung la. Leh bagi abang aku pakai coz dia pon baru kahwin kan, banyak lagi barang takde. Rice cooker sume tu sedekah je kot. Tudung nikah tak cari lagi, tudung2 untuk baju pengantin..Ala, pinjam jela mak andam. Jimat ;)

Door gift untuk kawan2 tak cukup lagi..Sebab aku wat kan sekali untuk kawan2 abang aku..Yela, bila berkahwin melibatkan ramai pengantin, bertambah banyak benda nak difikirkan. Tapi takpe, seronok! Meriah! Hehe..Pengapit dah cari..Kek dah tempah..Katering untuk menu makan berdamai makcik2 aku la settlekan, bagi duit je..Hehee..Bunting baru nak amik minggu ni. Maceh kat Pn.Aini geng sekolah kitaorang sebab sponsor bunting. Hehee..Eh, aku ni asyik nak tergelak2 je dari tadi nape? ;))

Perancangan selepas kahwin sudah difikirkan. Tempat honeymoon pon dah ada. Tapi aku risau camne nak gi kerja nanti. Ikutkan hati nak je merempit naik motor tapi en.tunang tak bagi. Dia suh bawa kereta dia. Alahai, selalu jadi bos, tetibe2 kena jadi driver so aku cam cuak2 sebab dah lama tak drive. Kalau bawa kereta auto tak kisah lah ;) Tapi dia dah pesan awal2, pas kawen takleh balik lambat. No and Never. Amboi. Hehe..Sekarang pon dia cam bising2 gak, tapi aku layankan je. Kalau merajuk, pujuk la balik ;) Alhamdulillah, kitaorang tak pernah bergaduh. Merajuk2 manje tu ada, tapi jarang kot. Ada pon, merajuk la bape minit, pastu dah ok ;) Hopefully kekal la camni sampai bila-bila kan? Aminn...Maybe dua2 pon anak no.2 so perangai lebih kurang je and flexible. Bersyukur dapat bakal suami yang pemaaf dan suka meminta maaf. Walaupon tersalah cakap sikit, cepat2 dia minta maaf. Kalau dapat laki yang ego, mau makan hati je aku nanti. Hehe..

Hopefully majlis ni berjalan lancar. Kalau ada terkurang terlebih, aku minta maaf awal2..Seronok kalau dapat tengok kawan2 turut meraikan hari bahagia kita kan? Tapi aku faham, kalau yang jauh2 tu, agak susah la kan. Takpe, doa kalian pon dah cukup ;) Agak terkilan coz nenek dah atuk takde untuk bersama-sama meraikan hari bermakna ni. Atuk aku baru meninggal 2minggu lepas ;(..Rindu atuk...T_T...Moga arwah atuk tenang di sana..Amin..Kitaorang sangat2 berharap leh dapat baby cepat. Hehee..Jeles tengok anak2 member sume dah besar2..Insya Allah kalau ada rezeki cepat, kami bersyukur sangat ;)


3 comments:

  1. pejam celik dah makin dekat kan.selagi majlis xberjalan memang rasa nervous dan risau.semoga majlis kita berjalan dgn lancar lah ye.

    ReplyDelete
  2. ahhaa takyah pakai gaun gaun tuh...byk je bj lain yg cantik kannn. no no no no ;)

    ReplyDelete
  3. pelangi chenta : dup dap dup dap..hahaa

    rohani hashim : betul2 ;)

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers