Sunday, December 30, 2012

Preview : Hadiah Kahwin

Selalunya bagi orang hadiah...Tak pon tengok orang dapat hadiah banyak-banyak kan? Tak sangka kali ni, diri sendiri merasa dapat hadiah banyak-banyak dan besar-besar...Disebabkan kepenatan dan tak larat, kami hadiah tu kami susun je dulu kat bilik, dah beberapa hari pas majlis baru buka..Hehee..

Alhamdulillah..Sudah rezeki kami kan..kebanyakan wish list aku dalam entry sebelum ni tercapai..Korang ni ada riki-riki blog aku eh? Cam tau-tau je aku nak apa..hehe..Nie antara hadiah yang kitaorang terima dan sempat aku catat:

1. Kipas angin - 2 biji
- Sangat berguna walaupun kat umah yang kitaorang tinggal dah ada kipas, tapi bila sedara-mara datang bertandang nanti, mesti nak guna banyak-banyak kipas gak kan? Salah satu kipas tu siap remote control. Aku tengok harga kat kedai eletrik..Mak aiii mahai..hehe..Pe pon mekasih ye! ;>

2. Frame - 4 buah
- Macam-macam jenis frame dapat..Ada frame bismillah, assalamualaikum, frame gambar dan frame yang gantung kat dinding..Macehh..leh guna untuk deco2 umah. Hehe

3. Mug

4. Knife set - 2 set
- Yang ni termasuk dalam wish list haku! Yey yeyy...Dapat 2 set lagik. 1 kaler biru, 1 kaler hijau..Baguslah tu, kaler tema kawen aku. Hehee..

5. Coffee set
- Thanksss...Sangat berguna untuk minum petang atau bekpes..hehe

6. Glass set - 9 set
- Yang ni orang kata hadiah "general" yang pengantin terima..Memang paling banyak lah..Aku bawa balik umah sebahagian je, yang lain aku tinggal kat kampung. Hehee..

7. Pengadun kuih @ mixer - 3 set
- Baguslah korang..Memang betul2 nak suh aku rajin membaking eh? Macehh..Tapi sayangnya takde dapat adiah microwave or oven, so aku leh wat kek kukus je lah. Hehee

8. Jam dinding - 3 biji
- Sume jam ni cantik2..sukee..Leh letak bilik, dapur..etc..hehee..

9. Set pinggan - 6 set
- Yang ni pon dapat banyakkk..Tapi memang berguna..Tak payah dah beli pinggan mangkuk lagi. Cukup dah. Yey!

1o. Set mangkuk - 3 set
- Boleh guna untuk lauk-pauk dan macam-macam lagiii..!

11. Coffee maker
- Wahh..tak expect pon dapat ni..Time jamuan nanti leh guna, or maybe aku leh letak ofis ke? Hehee..12.

12. Pasu - 3 biji
- Pasu dengan macam-macam design dari seramik dan kaca. Tinggal beli bunga je untuk menghias...;>

13. Bekas makanan / tupperware - 5 set
- Alhamdulillah..bekas ni memang sangat berguna tau. Untuk isi rempah ratus dan sebagainya..Mangkuk tingkat pon ada dapat gak. Leh wat bekal gi kerja nanti. Hehee..

14. Set perkakas dapur / kuali / periuk - 3 set
- Ni pon masuk dalam wish list haku..heheee..Dapat 3 lagi kau..Suka sangat coz sume nye pon jenis tak melekat cam tefal. Lengkap dengan sudip and senduk sekali..Yeyyy..

15. Jug keetle
- Yang ni leh wat backup kalau2 jug kat umah rosak nanti, ada yang baru dah sedia menanti. Hehee..

16. Rice cooker
- Ni pon sangat berguna. Pemberian dari kawan baik kat opis. Dia tanya aku nak adiah apa. Cakap je nak ni, alhamdulillah dapat..Comel ada corak bunga2 lagi..Hik hik..

17. Blender
- Hadiah dari akak ipar tersayang. Sangat berguna gak.

18. Cutlery set/ sudu & garfu 
- Yang ni dapat sekotak siap dengan bekas dia sekali. Alhamdulillahhh..Melengkap kan barang dapur kami.

19. Pembakar roti
- Yes, boleh wat bekfast roti bakar. Hehee..

2o. Lesung batu
- Adiah paling simbolik. Hehee..Kotak besar dan balutan pon banyak..Nak angkat pon beratt..Sekali dalam isi lesung batu yang besar. Memang guna hari2 untuk memasak. Hehe..Actually aku dah ada lesung batu sendiri, so yang tu aku bagi kat budak2 umah lama aku untuk derang guna. Kita guna la yang baru kan..Hehee..

21. Pengukus
- Yey, dapat pengukus. Even bukan yang eletrik. Tapi yang ni pon ok dah..Abang aku cakap nak bagi adiah pengukus eletrik. So lengkap dah..Hehee..

22. Rak pengering pinggan

23. Buku - 3 buah
- Aku suka membaca! Buku-buku ni ada yang berkaitan agama, panduan pengantin, dan sebagainya...Tak sempat lagi pon nak baca, tapi nanti aku akan baca gak sampai habis. Hehee..

24. Lampu hiasan
- Dapat lampu dari ikea! Yeyy..Leh letak kat ruang tamu..Mesti cantik. Hehee...

25. Jug
- Dapat jug kaca bunga2..Leh guna untuk hidang air kepada tetamu. Hehee..

26. Tiket Legoland
- Oh, yang ni best! Dapat 4 tiket masuk legoland..Tapi taktau la bila nak pergi kan..Hopefully sempat pergi sebelum expired date.

27. Set cadar
- Terus je aku ganti cadar kat umah hubby dengan cadar yang baru...Hehee..

28. Wang tunai
- Ini pon dapat banyak gak..Hehee..Mekasih semua..

29. Pemanas air
- Ni pon leh guna kat umah untuk simpan air panas. Atau time jamuan, wat simpan air teh biar sentiasa panas je kan..Hehee..

3o. Bekas perasa
- Ala yang ni biasanya dia datang sekali 3 bekas...Untuk gula, garam and ajinomoto tu..Memang berguna, letak kat dapur. Hehee

31. Hair Dryer
- Even menatang ni terletak yang first sekali dalam wish list aku..Tapi adiah ni dapat dari hubby. Sebab pas buka-buka adiah tu cam kecewa la kan "alaa..takde dapat adiah hair-dryer" trus hubby pujuk "takpe, sok abg belikan syg yee" tup tup dapat lah hair dryer...jenis dan brand aku pilih sdirik. Hubby bayar je..yeyyy!

Alhamdulillah..Even pas hampir sebulan berkahwin pon still ada gak yang bagi hadiah. Itu lah orang kata mencurah-curah rezeki masuk pas kahwin kan..Time nak kawen, punya la duit mengalir macam air..Hehe..Alhamdulillah..Syukur ya Allah..













2 comments:

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers