Thursday, January 10, 2013

Preview : Majlis Nikah 01.12.12


Assalamualaikum..

Salam 1 Malaysia..Ewah. Tetibe kan?;)

Lama tak update blog. Tapi still nak citer pasal wedding hari tu walau pon takde orang nak tau, tapi tetap nak bgtau n berkongsi kegembiraan. Ahak! Okies, kita mulakan dengan majlis nikah..

Awal-awal lagi aku dah plan dgn en.tunang (masa tu lom tawen lagi) yang time nikah nanti tamo la ada hantaran berdulang-dulang. Sebab hantaran time bertunang dulu dah cukup dah and dah banyak dah..Aku taknak majlis nikah aku nanti serabut and penuh dengan dulang hantaran je. Baik la penuh dengan orang kan. Aku lagi suke simple. Malam berinai pon taknak. Apa menatang renjis2 tu pon taknak. . Hehee..Pas majlis konfem2 la barang2 tu sume nak sumbat masuk bilik kan? Takkan nak biar luar je, nanti barang2 ada yang hilang, sape nak bertanggungjawab? Kalau bilik pon tak berapa nak besar dan luas, tambah ngan dulang2 hantaran lagi, tambah dengan hadiah2 kawen lagi..Haihh..Rimas. So, tak payah barang2 hantaran. Settle.


Hubby datang bawa dua dulang je. Satu untuk mas kahwen dan satu lagi untuk barang2 kemas untuk majlis batal air sembahyang. Cukup lah ;) Aku tak bagi pape sebab dia taknak. Cincin pon taknak. Jam tangan pon taknak. Dia kata nak aku je jadi isteri dia. Oh, itu sangat sweet. Hahahaa..Time majlis bermula, clash lak ngan game bola Piala Suzuki. Time tu Malaysia vs Indon. Abah aku memang dah pasang tv siap2 kat luar untuk orang2 rewang tengok bola kan. Tapi punya la riuh rendah kat lua tu sampai sekampung aku rasa dengar. Yang dalam rumah ni dah berdebar je takut kang time lafaz akad, time tu lak goll!!! Alhamdulillah..Dengan sekali lafaz, aku sah menjadi milik suamiku..:))) Memang time tu riuh rendah kat luar dengar suara orang bersorak, tapi time lafaz akad leh rasa senyap sunyi dan dengar jelas tiap patah perkataan yang diluah oleh dia..syukur..Thank you Allah. hehe..Sebelum acara batal air sembahyang, dapat wat solat sunat pas nikah berjemaah dengan suami. Tu pertama kali kali solat berjemaah dengan suami dan alhamdulillah hingga kini kami masih amalkan.

Then, majlis diteruskan dengan acara batal air sembahyang. Actually ni adat je, takde dalam sunnah rasanya. Tapi adat yang baik, takpe kita ikutkan je. Hubby memakaikan rantai leher dan gelang tangan. Nasib baik ok je. Coz sebelum tu aku suh dia practice sendiri kat umah camne nak lock dua2 benda tu. Hehe..Sebabnya time cazen aku kawen hari tu, hubby dia terkial-kial nak pakaikan rantai kat leher dia. Last2 mungkin dia fed up, dia letak balik kat atas dulang..Huhuu..Ye la, laki mana la biasa dengan benda2 ni sume kan.

 

Pastu sambung lak dengan bacaan takliq and lafaz serah yang dibaca oleh kedua ibu bapa dan pengantin. Biasa dah aku tengok time baca lafaz serah tu pengantin perempuan akan menangis, tak pon mak pengantin yang menangis..Aku tamo camtu..aku nak majlis aku hepi2 je. Alhamdulillah, takde adegan2 mengalirkan air mata berlaku. Sukeee ;)
 

 
penyek tudung aku time ni hubby pegang, cepat2 betulkan balik..hehe


Then, bacaan selawat beramai-ramai dan salam bersalaman dengan tetamu yang hadir. Pastu ada la sesi gambar cket2..Agak kaku la gak coz tak biaseee..Malu ai taww~ ekekeke..Perasaan pas nikah tu camne nak cakap eh? Bahagia and lega sangat..Rasa nak senyum je sampai telinga pon tak muat. Camtu la. Leh bayangkan tak? Hehee..Alhamdulillah, dari sebelum majlis sampai akhir majlis aku takde langsung rasa berdebar. Nak gak rasa debaran bakal pengantin tu camne kan? Tapi ok je. Confident kot. Hehe..Tak macam time tunang dulu, debarnya lain macam sikit. Bila dah dekat majlis, lagi lah dub dab dub dab..Time bertunang tu lagi lah. Berpeluh aku rasa sampai nak senyum pon kekok. Ades. Haahaha...Tapi time nikah ok je. ;) Selamat sudah bergelar PUAN.

No comments:

Post a Comment

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers