Friday, January 11, 2013

Preview : Majlis Persandingan 02.12.12


Assalamualaikum... Selesai sudah majlis nikah. Maka bersambung pula dengan majlis persandingan pada keesokan hari nye..Agak kelam kabut coz bila aku cek balik baju pengantin, tudungnya takde! Bila tanya mak andam dia kata terlupa and dia takleh nak datang coz ada majlis lain. Meja makan damai pon baru pasang pagi tu. Aku tak sempat dah nak pantau. Tau2 je dah siap tapi...huuu..agak kekurangan..dah la kanopi aku sume takde scallop, meja makan damai pon mak andam lupa pasang scallop. Langsir background pon takde coz katanya terlupa. Ohh...banyak lagi lah. Tapi malas dah aku nak pikir yang negatif2..Kita pikir yang positif2 je..Kan hari bahagia, mana leh muram2 kan? So aku wat cam biasa je. Tudung takde, aku capai je tudung mana yang ada. Hasilnya not bad gak. Hehee..Yang penting pengantin kena senyum sentiasa, baru lah berseri-seri kan..Orang tak perasan dah yang lain bila tengok pengantin senyum memanjang. Hehee.. 

Aku mekap awal cket so nanti takdela kelam kabut nak solat zuhur kan? Dalam kul2 lebih gitu rombongan pengantin lelaki pon sampai..Bersanding kejap je kat pelamin coz takde sesi renjis2 or tepung tawar. Aku tamoo..Nak amik2 gambar takpe. Majlis aku wat sekali dengan abang aku. So, rombongan tiba waktu yang sama and berarak pon sama-sama..

 
 si pencuri hati saya...hihi..

 
Time ni klako cket coz derang berpantun-pantun bagai..yang pengapit lelaki men hentam je pantun dia. Tergelak-gelak aku..Nasib baik la muka cover dengan kipas. Last sekali mak andam tanya "siapa gerangan namanya? takut tersilap empunya yang lain.." maksudnya dia tanya nama pengantin perempuan la..Sekali pengapit lelaki konfiden je bagi nama penuh dia siap tanya mak andam "nak no.tpon dan alamat sekali ke?" hahaa..malu je ko ;p

 

Tak lama aku duduk kat pelamin. Pastu terus gi makan damai. Cian rombongan yang dah tunggu dari tadi..Menu makan damai makcik2 aku yang sediakan. Sedap..Jimat..Hehee..

 
 Sebelah tu abang and kak ipar aku..;)

 
Makan je pakai tangan. Apa ada hal. Tak puas aku nak meratah makanan sedap-sedap ni guna sudu garfu bagai..Siap bertambah lagi ko..hahaa..tak senonoh pengantin. Eh eh..nampak tak wine glass depan aku tu, ada hias bunga-bunga tu..DIY sendiri tau..next entry aku story pasal tu..Hehee..

Pas siap makan, potong kek lak. Kek ni home made. Beli dari kawan makcik aku kat seri gading. Kek 2 tingkat, tingkat atas green velvet, tingkat bawah kek span blueberry..Nape green velvet? Sebab aku nak perisa red velvet tapi nak wat kale ijau ikut tema so jadi la green velvet..Hehee..Tapi sdey, coz huruf H dan N atas kek tu dah cair so dia melekat elok je atas kek. Yang taktau, mesti ingat design dia camtu..Hehehee..

 

 Pas siap potong kek, cepat2 tukar baju untuk outdoor lak. Ok..yang nie aku sambung next entry. Hehee...

No comments:

Post a Comment

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers