Monday, March 28, 2011

Bila Buat Sesuatu Tanpa Planning.

Orang kata, wat sesuatu biarlah planning awal-awal..so, hasilnya adalah lebih baik. Tapi apa perasaan korang bila dah cantik je plan, bila sampai waktunya, plan to kena cancel...Pehh, memang sentap je kan. Tapi betul la kan, kita hanya mampu merancang, tapi Tuhan yang menentukan. So, kadang-kadang ok gak bila wat sesuatu tanpa plan, then ia berhasil, memang hati terasa puas je.


Hari sabtu lepas, tengah aku duk online, tibe2 kul11 malam tu member aku hantar sms, "nad nak gi broga sok?" Wahhh...aku laju je cakap nak. Sebab ye lah kan, dah dekat sebulan bila tibe je weekend aku memang tak pegi mana-mana. Just stay umah. So, bila ada yang mengajak keluar, memang teruja lah.


Bertolak dari umah kul 7.45 pagi and start mendaki dalam kul 8.30. Masa tu matahari dah naik dah. Kami pergi 8 orang. Aku yang pernah pegi sebelum nie, relax je lah kan naik. Sampai separuh jalan, masing-masing dah termengah-mengah, salah sorang tu siap rasa mual nak muntah lagi, maby tadi sebelum start mendaki, dia dah breakfast berat. So kerana taknak buang masa, mana yang larat, teruskan je pendakian. Last2, dari 8 orang, tinggal 3 orang je yang berjaya mendaki sampai ke puncak. Of course lah aku salah sorang. Bangga beb, bangga...Hahaa..


Balik nya, salah sorang member aku tu ajak gi mandi-manda kat sg.tekali lak..Dah masing-masing tak prepare pape lah sebab tak plan pon. Ingatkan nak mendaki bukit je pastu balik umah terus. Tapi takpela, dah alang-alang kan, semua setuju je nak pegi sg.tekali. Mujur la member aku tu ada baju spare kat kete dia, boleh la aku pinjam. Gi tapau kfc then piknik sambil mandi-manda. Memang syiokkk...Badan dah berpeluh-peluh and penat pas daki bukit tadi, then berendam kat air terjun. Hehee..


Pas puas berendam kitaorang balik umah. Puas lah hati dapat beraktiviti hari nie and kumpul ramai-ramai. Bukan selalu ada peluang kan, coz masing-masing pon ada komitmen sendiri.




No comments:

Post a Comment

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers