Monday, May 9, 2011

Sabar Itu Indah.


Sabar itu ganjarannya syurga.
Dengan keyakinan itu, penderitaan yang sedikit dan sementara di dunia mampu dihadapi kerana mengharapkan kenikmatan yang lebih baik dan berkekalan di syurga.

Sesungguhnya..

Sabar itu indah.

Macam mana nak jadi sabar? Berfikir sebelum bertindak. Jangan terlalu ikutkan hati, kelak mati. Jangan ikutkan rasa, kelak binasa. Ikut akal, kerana akal yang waras mampu berfikir secara waras. Bukan semua benda buruk kita minta ia terjadi, dan orang lain pon tak minta ia terjadi. Namun setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya, tak kira lambat atau cepat, pasti ada hikmahnya. Tak semestinya apa yang kita fikir, sama seperti apa yang orang lain fikir. Tak semestinya kita betul dan tak semestinya orang lain salah.


Berdiam diri bukan lah bererti menyerah kalah. Tapi mungkin menang kerana mampu mempertahankan sifat sabar. Mampu menahan amarah. Mampu mengelakkan konflik menjadi lebih parah. Mampu membuat diri kita dan sebelah pihak lagi berfikir dan muhasabah diri. Belajar lah untuk bersabar. Anda tak rugi.



4 comments:

  1. betul3... banyak hikmahnya :)


    p/s: dni follow guna akaun gmail tau sebab blog dni ritu guna yahoo tak pakai dah akaun tu hehe

    ReplyDelete
  2. oh ya.. tentang felt craft tu nanti dni letak di fanpage dni semua gambar craft.. boleh pilih di situ ^__^

    ReplyDelete
  3. Ardini Humaira: hehe..ok, thanks dni..;)

    ReplyDelete
  4. kamu seorang penyabar..
    tak rugi kamu bersabar, kelak besar ganjarannya~

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers