Friday, April 12, 2013

Nama Gelaran @ Panggilan




Assalamualaikum..


Aku pasti ramai antara kita yang ada nama gelaran sendiri kan? Terutamanya lelaki lah, sejak time sekolah nama pelik2 di bagi..Cam abg aku, kat skola dipanggil kuyen, adik laki aku garuk, adik pmpuan aku bogie dan macam2 la..Kalau kulit gelap dipanggil kicap..Kalau gemok dipanggil lat. Kan? Kan? Aku pon cam berminat gak nak share ngan korang tentang nama2 gelaran yang aku pernah dapat or nickname yang aku pnah gune..ehehe..

1. dyot
- nama nie atok aku yg bagi..sedare2 sebelah ayah aku ramai yang panggil dyot..maby senang nak sebut kot..tak pon, sebab ada unsur-unsur jawa ckett..nadia jadi nadiot..ehehe...Blog aku pon aku bagi nama Lady Dyot je.

2. diah @ diya
- nama ni family aku panggil..nama panggilan kat umah la..adik2 aku pon panggil aku kak diah je..hehe.

3. nard
- nama nie start time aku form 3 kt smkr. aku baru pindah skola tu, then dalam clas tu ada 2 orang nama nadia.so, membe aku cipot, start panggil aku nard tok bezakan aku ngan kawan aku lagi sorang tu..nama ni la melekat sampai sekarang...tp ramai je gurl len yang nama nadia pon dipanggil nad gak. Huhu

4. nonie
- nama nie aku dapat time praktikal diploma dulu kat pejabat tanah rengit..aku pn tak tau la apsal bos aku,(D.O.kt situ) ske pgil aku nonie even dah banyak kali aku ckap ngan dia nama aku nadia...nadia..Dah budak-budak ofis yg len pon pgl aku nonie..huhu

5. nadia
- nie general la..sape2 pon panggil nama nie..trmasuk la orang yang baru knal ke..yang tak bape rapat ngan aku ke..

6. nard elainy
- ramai tertanya-tanya tentang maksud nama nie..jawapannya, rahsia..ahaha.nama nie aku selalu guna untuk karya2 aku.contohnya, kalau ada cipta sajak ke, novel ke, lirik lagu ke, lukisan ke, grafitty ke, etc..dalam akaun2 internet aku cam frenster, tagged and myspace pon aku gne nick nie..cam cute la kan??ehehe..Wahh..pasni ramai la google nama ni kan? kan? (perasan)

7. sayang
- Ekeke...ni pon nak letak ke?? Of course yang ni hubby sorang je leh panggil..Even sampai sekarang pon aku masih tak biasa lagi nak biasakan diri aku dengan panggilan tu. Still gak guna saya..saya..Pastu hubby cepat-cepat betulkan "sayang lah..." Tapi masih tersaya-saya gak..Ok la tu kan dari guna aku-kau..Haha!


Ok, itu je kot. Korang ada nama gelaran?




3 comments:

  1. ada..ada.. Cik Sal, kak jemah, amoi, diiee...askar jepon..kak wah ..tu je , eh ada lagik lah.. sayang ..heheee

    ReplyDelete
  2. Cik Sal a.k.a Titiana : kak farah..hehe

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers