Tuesday, April 2, 2013

Kita Sungguh Bertuah...


Assalamualaikum...

Lately aku tengok ramai post link kat alam maya berkenaan kisah sesorang suami yang begitu menyayangi isterinye..Isterinye jatuh sakit, dan dia jaga dengan penuh kasih sayang hingga ke akhir hayat si isteri tercinta. Ntah camne tergerak lak nak klik link ni--> http://abil4fauziah.blogspot.com dan membaca coretan-coretan dalam blog tu...Kesemua entry adalah karangan suami untuk isterinye..Ayat yang diguna cukup lembut dan romantis...


Aku baca entry by entry...



Allah..sedihnye....T____T



Si isteri tu baru saja meninggal dunia...T____T

 

Usia perkahwinan masih muda..Baru beberapa tahun..
Dan pasangan ni diuji dengan dugaan yang sangat hebat..Isteri yang dulu menjadi penghibur, peneman, hanya terlantar sakit..Bila tengok gambar-gambar isterinya yang diuplod pon aku cukup sebak T___T. Walau pon si isteri sakit tenat, dia bertuah dapat suami yang penyayang camtu..Sanggup berhenti kerja untuk jaga isteri 24 jam..Suapkan makan..Tukar lampin..Mandi kan..Then aku terfikir, kalau aku jatuh sakit cmtu, agak-agaknya hubby sanggup tak jaga aku? Uhuhu..Jauh tul berfikir. Hopefully kita sentiasa dikurniakan kesihatan. Aminn..

Dan membaca entry-entry dalam blog nie buat aku rasa terlalu bertuah. Dikurniakan badan yang sihat, suami yang baik dan semuanya insyaAllah cukup..Kadang-kadang terfikir, dah cukup bagus ke layanan aku untuk suami selama ni? Kadang-kadang kita sebagai isteri ni tak sedar, kot-kot ada mengguris perasaan suami kan...Benda kecik pon nak merajuk. Lambat balas msg pon merajuk...Kekadang takde sebab pon tetibe merajuk..Haihhh..Walaupon tiap hari, tiap malam dah minta maaf kan, tapi hati manusia mana kita tau kan, ada yang dipendamnye saje. Walaupon kita tau, syurga isteri terletak di tapak kaki suami..tapi kekadang diri ni jadi alpa. Maklumlah, manusia biasa..Semoga kita semua akan jadi isteri solehah dan terbaik buat suami. Aminn..

Kadang-kadang kita tak menghargai sesuatu yang kita ada...kesihatan..duit...kebahagiaan..orang tersayang..Kita wat cam biasa je. Bila nikmat-nikmat tu dah ditarik balik, baru nak melolong, mengaduh, menganga kan..Huhu..Time badan sihat ni taknak jaga betul-betul, taknak jaga pemakanan, taknak wat excercise..Taknak simpan duit untuk kecemasan..Dah jatuh sakit, baru nak terfikir tu semua..Lambatlah..aku cakap ni pon untuk ingatkan diri sendiri gak.

Tibe-tibe ayat dalam entry ni cam moody je kan..Mood kepada sedih lah. Tapi memang sedih pon. Terharu tengok pengorbanan suami camtu. Dia puji-puji isteri dia dalam blog tu. Cukup romantik. Cukup-cukup tabah. Aku doakan beliau banyak-banyak bersabar dan redha dengan pemergian isteri tercinta.


Alfatihah buat arwah Fauziah. Semoga tenang di sana... 










3 comments:

  1. semalam aku ada bc post dekat fb.mmg besar pengorbanan suami utk menjaga isterinya.kita nie bila dah kena tarik nikmat barulah rasa tersentak dan tersedar dari alpa.selagi diberikan nikmat pasti kita akan merunggut ada jek yang tidak cukup.semoga allah merahmati arwah disana

    ReplyDelete
  2. ni link header free awak:

    https://www.dropbox.com/s/ddzyvrgs5jxtrlm/12_ladydyot.png

    kalau ade pape roger ke blog saya :)

    ReplyDelete
  3. MéuzAngelo™ XXIII : wah, terima kasih!!

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers