Wednesday, November 5, 2014

Pecah Rekod



Assalamualaikum...

Tibe-tibe cite pasal pecah rekod kan..Nie semua sebab semalam aku mc..sebenarnya EL la sebab takde surat mc..alkisahnya isnin tu aku dah rasa macam biol je, pening kepala semacam, selsema dan bersin-bersin..buat kerja pon rasa nak terlentok je kepala atas meja..bawa kereta pon rasa melayang je..tapi alhamdulillah tak jadi pape, syukur selamat sampai ke ofis dan rumah..Baliknya aku terus melepak kat bilik..berat betul rasa kepala. Aku rasa pas lelap kejap ok kot. Tapi malam tu hubby berkeras nak bawa aku pergi klinik. So, menurut je la kita, kang derhaka lak nak bantah-bantah..hehe..Guna je medical card company hubby coz banyak klinik dia cover. Senang ada medical card ni, tunjuk je card tu, semua diuruskan dan of course la free of charge.

Klinik faveret family kitaorang ialah Klinik Zalfah kat Bangi. Klinik buka 24 jam. Best sangat coz doktor dia ramai, kalau waktu biasa ada 3 doktor bertugas so tak perlu la tunggu lama sangat kan. Kalau lepas pukul12 malam, ada seorang atau 2 org doktor bertugas. Layanan sangat mesra dari doktor2 dan petugas dia. Cakap lembuttt je, alahai lemah lutut dengar..haha! Ubat dia bagi ikut keperluan kita, takde la macam sesetengah klinik tu selambak terus dia bagi..Contoh kita cakap selesema je, dengan ubat batuk, demam, segala ubat dia bagi kan. Membazir kalau tak makan nanti dah la bayar mahal. Then, kat klinik ni harga dia berpatutan even kita datang lepas kul12 malam, harga tetap sama.


Sejak 2009 aku kerja kat company ni, nak masuk 6 tahun la kan? Aku pernah mc 3 hari je..sehari masa 2009, sehari masa 2010 dan lagi sehari 2011..Pastu aku tak pernah mc. Alhamdulillah sihat walafiat. Kalau setakat pening kepala sikit-sikit or selesema tu memang aku takde la nak mc, amik ubat kat farmasi then datang je la keje. Tapi semalam dah pecah rekod. Huhu..





Pagi nya bangun tidur still rasa pening kepala..suara pon dah garau semacam..Sekali lagi hubby berkeras suh aku cuti dan ambil mc..Ikutkan hati malas je, aku rela pergi keje coz duduk rumah je bosan lak nanti. Tapi hubby suruh gak cuti dan dia bgtau dia pon akan ambil cuti gak untuk jaga aku dan hanan. Ok lah, dah dia cakap camtu kan, turut kan je lah..Kebetulan hari ni kena hantar hanan ke klinik untuk inject 6 bulan. Ada hubby teman senang sikit kan. Hubby pon dah biasa jaga hanan. Setakat bagi susu, tukar pampers, mandi kan, melayan karenah tu semua dia dah master dah. Alhamdulillah, dapat la ummi berehat-rehat..Breakfast  hubby sediakan, dapat massage2 lagi..best-best ;) Malam tadi dah pergi klinik ambil ubat, tapi tak request mc so pagi ni aku rasa malas lak nak pergi klinik lagi, nanti dia bagi ubat sama je..ambil el je lah coz memang emergency pon nih kan.


Alhamdulillah hari ni dah ok sikit so dah kerja macam biasa. Thanks hubby coz asyik la memanjakan wife mu ini..heeee...~



No comments:

Post a Comment

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers