Friday, November 28, 2014

Penyelamat


Assalamualaikum...

Malam tadi dapat sms dari pengasuh, lebih kurang gini bunyi nye..

"Salam, maaf ye..anak akak jatuh tadi, dahi dia koyak nampak tulang..skrg akak kat kpmc kena warded coz tengah malam kang nak jahit.esok tak dapat nak ngasuh.."

"Ye ke kak? Takpela, akak jaga anak akak dulu ye"

 Aku dah risau..Alamak, nak letak mana pulak anak aku esok ni...Coz minggu lepas pon aku baru cuti coz pengasuh dan anak dia demam..Minggu depan pon aku cuti ada hal keluarga (actually nak celebrate anniversary..hehe) Then, minggu ni takleh la nak cuti lagi..Asyik cuti je, buruk la rekod aku kang. Hubby pon takleh nak cuti sebab dia baru je dalam 6 bulan kat company sekarang, so cuti dia dah banyak guna. Lagi pon orang yang leh ganti dia esok cuti Staf yang leh ganti aku esok pon cuti sakit. So memang aku takleh nak cuti...

Huhuhu...

Semalaman gak la aku berfikir..Nak hantar ke jiran? Diaorang semua pon bekerja..ada member hubby kat level sama dengan kitaorang, diaorang satu family travel ke Bandung lak. Nak bawa hanan ke ofis? Nak angkut sekali tilam dia semua tu ke? Kalau dia nak tidur? Moody? Nak ajak main je?

Adoyai.



T_T


Dilema gak bila bergantung kat pengasuh ni kan? Kena ada backup plan, so kalau pengasuh tetibe ada emergency, tak la kalut camni. Sampai la ke subuh tadi, tetibe aku terfikir tentang adik aku yang masih study kat UKM. Terus capai phone dan call dia. Alhamdulillah, dia takde kelas hari ni dan setuju untuk jaga hanan.

Yipeeee!! 


Syukur! ^_^

Walaupon adik bongsu aku ni tak pernah ada pengalaman pon jaga baby, tapi aku berserah je lah. At least aku takde la risau sangat bila terpaksa mengharap ahli keluarga sendiri untuk jaga hanan. At least tu darah daging dia gak, mesti lah dia sayang macam dia sayang aku..muahahaa..So, awal pagi tu dia terus gerak ke rumah aku dengan kawan baik dia. Aku siapkan dulu bubur hanan, mandikan dia, buat breakfast..Then explain sikit-sikit la kat adik aku apa yang patut. Alhamdulillah hanan pon ok je ikut dia tadi. Kalau orang yang dia tak berkenan memang dia terus berteriak and menangis je taknak ikut. Ni macam ngam je. Alhamdulillah, mudah sikit kerja umi. Bila dah settle semua, aku terus gerak pergi kerja.

Malam ni leh la reward adik aku dengan kawan dia. Belanja makan ke. Hehe. Tak sabar nak balik rumah.;)

4 comments:

  1. Hehe nanti mai hantar umh akk. Ada la geng adra;)

    ReplyDelete
  2. selamat .. t apa2 bolehlah mintak tolong kat nyurul :)

    ReplyDelete
  3. Dilema utk ibu bekerja...sometime kita terpaksa bergantung pd org lain

    ReplyDelete
  4. kenapa tak amik maid? memang banyak trouble ada maid ni.. tapi 75% hidup lebih mudah... 25% akan masalah... sama je kisah macam bela anak dewasa

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers