Dalam duk kalut-kalut nak tempah kad ni, siap gak...alkisahnya, busy pasal benda lain je, sampai kad pon kitaorang lambat wat..mula-mula relax je, dah tinggal 2 bulan baru sibuk mencari kedai nak gi tempah. Aku survey online je la kan, mcm lagi mudah, tak payah nak ke kedai, sekali aku dah email form, details and bayar deposit sume, takde respond lak..Kedai kad online ni kira macam terkenal gak la kat Malaysia, branch dia pon banyak, tapi memang base on online je. HQ kat Melaka. Aku hantar tempahan 1st October sampai ke sudah menunggu, takde gak respond. Baca balik komen2 kat blog dia, memang ada gak yang negatif..Ada yang dah tempah dari bulan puasa, sampai sekarang tak siap2 lagi..aku email banyak2 kali, still takde reply. Aku call asyik engage ke, kadang2 langsung tak berangkat..Ada la sekali, ada orang jawab, aku tanya dapat tak email tempahan aku, boleh plak dia cakap taktau, coz bukan dia yg cek...adeiii..Bukan salah aku pon kalau email tu masuk spam ke apa, korang la kena particular sikit pasal benda ni kan? Last2 3rd October baru ada orang reply, "tempahan anda sudah diterima, designer anda ialah....." pendek je. Tu pon payah.
Sebab masa dah suntuk, dan aku risau dia siapkan lambat, aku email la designer tu boleh tak siapkan cepat? At least draft bagi awal, so takde la lama sgt nak proceed dgn printing. Nak kol, memang berjanggut la nak tunggu jawab. Pastu takde bagi no. enpon untuk contact. Sampai ke sudah takde respond. Hangennn..
Then one day, aku jalan2 kat downtown kajang, ada booth Utusan Sehari. Dia bagi la brochure and business card. Macam menarik je pakej yang ditawarkan. Aku terus sms, tanya pasal tempahan. Tak sangka pastu owner tu terus kol and tanya details. Haa..camni la baru good customer service. HQ dia ada kat Kajang je. So esoknye aku terus ajak en.tunang gi survey. Takleh tunggu2 lagi ni, naye je kalau benda lain dah ready, kad lak tak siap lagi..Tamo aku pakai kad potostat je, walau pon aku ni jenis kedekut gak.Hahaha..
Sebelum gi kedai Utusan Sehari ni, ada gak survey2 kedai lain kat Bangi and Kajang Sentral. Tapi derang takleh siapkan cepat. Paling cepat pon pertengahan November. Harga pon cam mahal je aku rasa. Then kitaorang terus je gi HQ Utusan Sehari tu. Kedai dia kat tingkat atas. Masuk-masuk je ada sorang staf yang greet kitaorang iaitu Cida. Bagus je si Cida ni. Pe aku tanya sume dia jawab.Pe aku nak, dia akan usahakan. Pastu dia leh janji untuk siapkan dalam masa 18 hari dgn extra bayaran RM50, means sebelum akhir bulan ni la. Tak kisah la, janji cepat siap...Kad yang aku amik saiz 3 X 8 two fold, harga lebih kurang 37sen je sekeping, full colour siap sampul. Atwork and design sume free. Berbaloi-baloi..Aku datang 6hb, then 8hb dia dah bagi 1st draft. Memang ada error, tapi kol or email je la untuk bagitau part mana kena betulkan, then malam tu gak terus dia bagi 2nd draft, ada sikit je error, pas puas hati esoknye dia bagi final draft. Aku rasa takde apa lagi nak ubah kot.Dah tunjuk kat en.tunang, dia pon ok je. So proceed la dengan printing...Amazingly, 13hb dia sms aku bagitau kad dah siap..Wow, seminggu je u..Teruja rasa.
Hasil adalah seperti yang diharapkan. Boleh la. Aku jenis tak kisah sangat, janji ada. Yang penting, below budget yang sepatutnye..Hepii..;) So korang yang masih lagi tercari-cari tempat untuk tempah kad ke, bunting ke, goodies bag ke, leh la pegi tempat ni ye, aku suggest -> Utusan Sehari
Pasni sesi tulis nama lak...hehe.. |
akhirnya kad kau juga yang siap dulu daripada aku
ReplyDeletepelangi chenta : tu la, lega cket aku...huhu
ReplyDelete