Tuesday, October 30, 2012

DIY : Hiasan Kad Kahwin

Assalamualaikum...

Ok, kali ni nak cerita gak camne aku DIY untuk hias kad kawen tu..Ni pon buat curi-curi masa je time kat umah..Dengan wat bunga telur lagi, melipat kad lagi, centrepiece..etc..etc..yang tu nanti aku cite bila dah siap.Hehe..

Aku memang berkenan betul dengan tali gulung-gulung nih..Tapi selalu kaler dia gelap je. Ntah camne time jalan-jalan kat Metro Kajang untuk cari kasut hari tu, leh jumla lak kedai barang-barang perkahwinan. Tengok bahagian reben, ada kaler yg cerah2..So, aku rembat lah 4 ela..seela baru 80sen..

Ini lah rupanya..tapi nak wat reben, for sure la takleh nak ikat camtu je. Kena buka dulu reben yang bergulung-gulung tu..kasi lebar..cam gambar kat bawah nih.

Sakit gak la tangan aku nak membuka reben nih..Dah la reben dia jenis keras dan tebal kan..Bila dah siap buka tu..Korang leh potong lagi bagi kecik..Tapi kalau nak gak wat reben besar2, terpulang..Nak mengikat reben ni pon perlukan kesabaran. Kalau tau camni, awal2 aku beli kain organza je.lagi lembut dan senang nak ikat2..Aku bercadang nak lekat kan pearl kat tengah reben2 tu..Pearl yg guna untuk wat bunga telur banyak lebih lagi..Tapi tengok la nanti kalau rajin..hehe.

Ni la hasil yang dah siap..Oleh kerana tangan nak tergeliat ikat reben ni banyak2, aku amik belen2 reben yang guna untuk bunga telur. Kaler hijau lumut, matching gak kot. Yang ni lebih senang nak ikat coz saiz dah ngam2 je takyah potong and tekstur dia pon lembut dan tak menyakitkan jari-jariku yang halus mulus ni..cewah!

Dah ada reben, baru leh lekat gust book reminder yang aku dok cite kat entry sebelum nih...hehe..suke suke..Nak lekat guna double tape leh, guna stapler pon leh..

2 comments:

  1. aku suka tengok yang kau guna tali yang gulung2.tapi leceh kan.setakat 1,2 gigih lagi nak buat tapii kalau beratus..beribu mahu kematu tangan

    ReplyDelete
  2. pelangi chenta : hehe..itulah, nmpk unik cket cam reben kertas. tapi aku wat cikit je, lepas siap kad2 bdk opis, tukar ngan reben satin..hehe

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers