Friday, August 13, 2010

Nak Terawih ke Nak Main2..?

Assalamualaikum.


Hehe..Mukadimah baik punye. Alhamdulillah..Masuk hari nie dah 2 hari umat islam berpuasa. Rasanya belum terlambat untuk aku ucapkan selamat menjalani ibadah puasa. Puasa jangan tak puasa tau..Oh, sebelum tu aku nak minta maaf zahir batin kalau ada terkasar bahasa or terbuat salah ke. Ampun banyak2 ye..Moga ramadhan kali nie memberi lebih sinar kepada kita, insyaAllah.


Alkisahnya, aku nak citer lah pasal pengalaman mengerjakan solat terawih nie..Aku just pegi kat surau area rumah aku je. Alhamdulillah..First day, memang ramai orang..Terpaksa solat terawih kat lua surau..Second day, ramai gak..Tepakse solat kat tepi tangga..Third day, masih ramai lagi...Tapi yang tak besh nye, time tengah solat, boleh pulak ada minah 3 ekor, eh..3 orang kat depan aku nih..Wat solat terawih pon nak main2..Derang leh rukuk, sujud, pastu berdiri balik..gelak2..bertepuk tampar ngan rakan sebelah. Pastu ketawa mengekek..Rakaat berikutnya pon macam tu gak. Haishh..Sabo jela. Aku lak yang rase terganggu. Mana tak nye, kalau asyik wat bising depan aku. Nak tegur, dah besar. Bukan budak2 kecik lagi. Sudahnya pastu aku pindah saf depan coz ada ruang kosong. Alhamdulillah, aman damai...


Aku bukan la nak kecoh pape. Tapi kalau ko setakat datang surau nak ganggu orang lain solat, baik tak payah kot. Duduk je la kat belakang tu kalau just nak bual2. Takde la orang lain rase terganggu..Huhu..




Bulan puasa kena banyak bersabar.



No comments:

Post a Comment

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers