Wednesday, August 25, 2010

Persiapan Raya

Sedar tak sedar kejap je masa berlalu. Dah 2 minggu rupanya umat Islam berpuasa dan tak lama nak beraya plak. Sedihnya..Ramadhan yang mulia bakal meninggalkan kita. Tahun depan belum tentu dapat bertemu lagi ke tak. Amat rugi lah bagi mereka yang mensia-siakan bulan ramadhan camtu je coz time nie la kita nak beribadat sebanyaknya kerana Allah menjanjikan pahala yang berlipat ganda. Tapi tak bermakna la bulan lain ko kena skip wat ibadah lak. Huhu..Alhamdulillah..setakat nie terawih aku penuh lagi. Kang dah lampu merah tak dapat nak solat terawih. Huhuu..Buat lah selagi ada kesempatan kan.


Persiapan raya? Hmm..Secara sederhana je. Aku beli sikit2..Setakat nie sume dah ada. Baju raye, kasut raye, tudung raye, etc..Tak payah mahal2. Asal cantik di mata dan berkenan di hati, cukup lah. Oh, ya. Tahun nie family theme aku kaler biru. Tahun lepas dah wat kaler ijau. Tahun depan nak wat kaler pe ek? Kuih raye? Tak tau la sempat wat ke tak. Maby sempat wat 1-2 jenis je kot memandangkan aku balik kampung pun sehari sebelum raye. Huhuu..Tak meriah la kan kalau takde kuih buat sendiri. Cuti raye? Awal-awal dah apply...Bape hari? Seplohhh...Muahaha..Syok! Syok! Duit raye? InsyaAllah..kalau ada rezeki adik2 aku, and cazen2 aku yang kecik2 tu..dapat la nanti. Hehee..



5 comments:

  1. berhati-hati dijalan raye semasam pulang raya..selamat hari raya..heheheh

    ReplyDelete
  2. aku cuti 6ari jek
    nie yg aku jeles nie....
    anyway selamat membuat kuih raya

    ReplyDelete
  3. Nazz@Purple: thankss

    ::m!SS edURA hanUM:: jangan lupa beraya rumah aku!

    ~aSFaLiZa~ : saya dah tak dapat dah..saya la kena bagi adik2 lak..huhu

    ReplyDelete
  4. ok2, Gerrard tunggu duit raya nanti =P

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers