Monday, July 18, 2011

KeredhaanMu~

Dalam kita meniti kehidupan seharian, adakalanya kita ditimpa dengan pelbagai ujian sehingga kita merintih sedih, pilu terduduk dan mengalirkan air mata. Di saat itu tak berhenti-henti kita berdoa kepada Tuhan agar ditunjukkan jalan, agar diringankan beban yang sarat tak tertanggung. Disaat kita merasakan tiada sesiapa yang memahami gelodak di jiwa, tiada sesiapa yang boleh dipercayai, tiada tempat untuk meluahkan rase sebak di dada, kita mengadu kepada Tuhan. Kerana kita tahu Dia yang menciptakan segalanya, Dia yang memberikan ketenangan, Dia yang Maha Mengetahui..


Kita percaya dengan qada' qadarnya..Kita berusaha menerima kenyataan dan kita percaya jika kita tak dapat apa yang diimpikan, pasti ada yang lebih baik menanti kita..


Namun disaat kita sudah diulit kebahagiaan, dilimpahi dengan nikmat dunia, jangan pula kita lupa pada Dia, jangan kita lupa untuk mensyukuri nikmatNya..Ya Allah, ku bersyukur dengan segala nikmat kurniaan Mu..Ku bersyukur dengan ketenangan dan kebahagiaan ini ya Allah. Tapi jangan Kau palingkan hatiku dari Mu ya Allah... Aku hanyalah manusia biasa. Yang memiliki iman hanya setipis kulit bawang. Yang amalan ku hanyalah sedikit cuma. Jangan kau jadikan aku alpa dan leka. Moga hidupku sentiasa mendapat keredhaanMu ya Allah..Moga kebahagiaan ini kekal berpanjangan ya Allah..


Ya Allah, Ya Tuhanku
HambaMu merindukan
Rahmat kasih sayangMu
Dan jua keredhaanMu
Dalam hidupku

Meskipun ku ulangi dosa noda
Yang menjanjikan azab sengsara
Namun ku sedari
KeampunanMu tidak bertepi

Ku akui diri ini
Hamba yang mungkir pada janji-janji
Jadikanlah taubat ini yang sejati
PadaMu Ilahi

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku
Ya Allah, redhakanlah kehidupanku
Moga terhapus penghijab kalbu
Antara Kau dan aku

Tuhan,
Ku zalimi diri ini
Andai Kau tak ampuni dan rahmati
Alangkah ruginya diri

Tuhan,
Jangan Kau palingkan hati ini
Setelah Kau beri hidayah
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih



In-Team
KeredhaanMu




Alhamdulillah...
Kini ku bahagia..;)
Terima kasih ya Allah...








2 comments:

  1. Insaf :(

    Alhamdulillah..tahniah untuk kamu..
    ~~ بارك الله لكما وبارك عليكما

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

AGAMA (52) AWARD (2) BEBELAN KU (87) BERITA (6) CERITA (41) CINTA (13) COhttp://www.blogger.com/img/blank.gifNTEST (1) CONTEST (8) DIRIKU (33) DIY (8) EVENT (14) FAMILY (19) HANAN (5) I.N.F.O. (21) JALAN-JALAN (9) K.A.H.W.I.N. (9) KERJA (2) LAWAK (2) LUAHAN (18) LYRICS (5) M.A.K.A.N. (1) MAKAN (9) NUKILAN (10) OPINIONS (3) P.E.N.G.A.L.A.M.A.N. (15) PREGNANT (11) PRODUK (3) R.E.S.I.P.I. (1) SEDIH (7) TAG (3) TIPS (38)

Followers