Wednesday, July 6, 2011

Terkenang.

Kite selalu mengharap sesuatu yg indah di dalam hidup…
namun itu bukan kuase kite untuk memilih…
kecewa? sedih? marah? dengan ape yang terjadi???
semestinya….
kite ni manusia biasa…
yang punya akal fikiran
yang punya hati dan perasaan
Namun mesti akur dengan ape yang sudah di tentukan…
jangan kecewa dengan ape yg terjadi..


hidup kite ni umpama memandu sebuah kereta ke suatu destinasi..
Hidup perlu ada tujuan dan matlamat..
Perjalanan kita masih jauh..
tibe2 ade seseorang di pertengahan jalan melambai tangan untuk menumpang kereta kite ke suatu tempat..
x salah kalau kite membuke pintu kereta dan membenarkannye naik..
Niat kita baik dan ikhlas..
kehadirannye sebagai teman menghilangkan sunyi sepanjang perjalanan kite..
tapi kalau die ingin berhenti dan turun d suatu tempat,
kite mesti ikut kemahuannye dan membenarkannye turun.
walaupun di dalam hati kite ni berat giler untuk melepaskannye pergi..
tapi ingat..jangan sesekali kite mematikan enjin kereta kite..
teruskan perjalanan kite ke destinasi..
mungkin kite akan bertemu lagi dengan seseorang yang lebih baik dr tu…
…mane kite tau kan…:)




Credit to : Cik Syima




5 comments:

  1. bila kita berhentikan enjin maksudnya kita memang dah memilih dia.tapi jika kita teruskan pemanduan bermaksud kita msh dalam pencarian

    ReplyDelete
  2. wow...perumpaan yang tepat...suka ayat jangan matikan enjin kereta...yup..hidup mesti diteruskan :)

    ReplyDelete
  3. wah..entry yg sgt menarik..
    terima kasih kerana sudi menjadi teman dlm perjalanan sy, sy akan tinggalkan kamu jika kamu mengkehendakinya dan sy akan trus memandu utk ke destinasi sy..
    doakan perjalanan ini diredhai-Nya~

    ReplyDelete
  4. tapi jangan bagi tumpang kat sebarang orang yer...bahaya! bukan pentingkan diri, tapi kita kena jaga jugak diri kita kan, siapa nak jaga dan sygkan diri sendiri kalau tak kita sendiri kan....

    ReplyDelete
  5. cantek dan tepat skali perumpamaan itu..jaga diri yer..

    ReplyDelete

Thank You!! ^_^

Labels

Followers